Metodinė diena „Kūrybiškumas ir inovacijos pamokose. Idėjų laboratorija.“
2025 m. lapkričio 25 d. Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijoje vyko metodinė diena „Kūrybiškumas ir inovacijos pamokose. Idėjų laboratorija“ – renginys, subūręs mokytojus dalytis gerąja patirtimi, stebėti atviras pamokas ir pristatyti kūrybiškus metodus, padedančius ugdyti mokinių kompetencijas. Metodinėje dienoje dalyvavo mokytojai iš Šalčininkų „Santarvės“, J. Sniadeckio gimnazijų, Šalčininkų rajono Jašiūnų „Aušros“ gimnazijos, Vilniaus rajono Lavoriškų gimnazijos.
Gimnazijos pradinių klasių mokytojai parengė interaktyvų stendą, kuriame buvo pristatyti įvairūs mokinių ir mokytojų skaitmeniniai kūriniai. Gimnazijos bendruomenė ir svečiai galėjo išbandyti learningapps.org programėle sukurtų kryžiažodžių ir braukažodžių, sveikinimų vaizdo įrašų, sukurtų pasitelkiant dirbtinį intelektą, bei kūrybinių užduočių. Kiekvienas darbas turėjo papildomą veiklą - ne tik atlikti užduotį, bet ir įsitraukti į refleksiją: nupiešti labiausiai patikusią sveikinimo vaizdo sceną ar detalę, sukurti trumpą istoriją apie veikėjus, papasakoti, ką naujo sužinojo ar išmoko.
Braukažodžiais prie stendo prisidėjo mažieji 2a klasės mokiniai (pradinių klasių vyresnioji mokytoja Edita Dzvinelienė). Stendą papildė ir 1b klasės (pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rima Kovzan) mokinių kūryba, sukurta naudojant ScratchJr programėlę. Mažieji kūrėjai pristatė judančius pasakojimus ir animacijas, atskleidžiančias pirmuosius jų programavimo gebėjimus. Sugeneruotas ir metodinių idėjų rinkinys, kurį mokytojai galėjo atsisiųsti ir panaudoti savo pamokose – nuo interaktyvių veiklų iki dirbtiniu intelektu papildytų užduočių. Visos užduotėlės buvo patogiai pateiktos per QR kodus, tad stendas tapo ne tik modernia, bet ir smalsumą žadinančia veiklos erdve, skatinusia tyrinėti, kurti ir atrasti.
Po gimnazijos direktoriaus Vidmanto Žiliaus sveikinimo, mokytojos skaitė pranešimus.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Jolanta Ališauskienė savo pranešime pabrėžė, kad kūrybiškumas ir inovacijos yra pagrindiniai elementai, vedantys į sėkmę tiek švietime, tiek gyvenime. To pasiekiama skatinant aplinkos tyrinėjimą, kai vaikai patys randa atsakymus į rūpimus klausimus, kai sudaroma galimybė jiems patiems tyrinėti.
Mokytoja pristatė daugybę savo ir kitų pradinių klasių mokytojų kūrybinių sprendimų: įvairios edukacinės veiklos, pamokos, kurių metu mokiniai eksperimentuoja, tyrinėja, išbando savo jėgas. Štai edukaciniai robotai Photon, kurie padeda jauniesiems tyrėjams atrasti pasaulį, kartu spręsti galvosūkius, suvokti priežasties ir pasekmės ryšius bei ieškoti kūrybiškų sprendimų. atnešančių pradinukams mokymosi džiaugsmą.
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Jolita Šliažienė su renginio svečiais pasidalino savo naujuoju atradimu – pilotuojamu 2 klasės vadovėliu „Marbles“, parengtu pagal atnaujintas programas. Pasak mokytojos, šis vadovėlis tiesiog užbūrė antraklasius: spalvingi puslapiai, žaismingos, kūrybiškumą žadinančios užduotys ir draugiški veikėjai kviečia vaikus ne tik mokytis, bet ir kurti, žaisti, bendradarbiauti bei leistis į mažus kasdienius nuotykius. Vėliau metodinės dienos dalyviai stebėjo integruotą dailės ir anglų kalbos pamoką, parengtą pagal pilotuojamą vadovėlį.
Geografijos vyresnioji mokytoja, karjeros specialistė Olga Timofejevienė pristatė pranešimą „Kūrybiškumas ir inovacijos pamokose ir karjeros ugdyme. Idėjų laboratorija“. Buvo akcentuotos veiklos, skatinančios mokinių savęs pažinimą, kūrybinį mąstymą ir profesijų tyrinėjimą. Mokiniai dalyvavo mokomosios įmonės kūrimo veiklose, kino ir teatro dirbtuvėse, kūrė vaidinimus, gamino dekoracijas, o vyresni mokiniai – planavo karjeros vizijas, pasitelkdami dirbti intelektą.
Po pranešimo dalyviai nuskubėjo į atviras pamokas.
2b klasės mokiniai kartu su pradinių klasių vyresniąja mokytoja Olga Martinkevič ir anglų kalbos vyresniąja mokytoja Jolita Šliažiene surengė „spalvų laboratoriją“ – integruotą dailės ir anglų kalbos pamoką. Vadovaudamiesi pilotuojamu vadovėliu Marbles, mokiniai tyrinėjo spalvų maišymo galimybes ir žaismingai įtvirtino anglų kalbos žodyną. Čia viskas virto tikru eksperimentu: vaikai tyrinėjo spalvas, maišė dažus, stebėjo, kaip gimsta nauji atspalviai, ir kartu visai nepastebimai tvirtino savo anglų kalbos žinias. Po tokių smagių bandymų vaikai jau pasiruošę drąsiai kurti savų spalvų paveikslus.
2a klasėje pradinių klasių mokytoja metodininkė Žydrutė Pileckienė ir fizinio ugdymo vyresnysis mokytojas Andrej Sliževskij vedė fizinio ugdymo pamoką pagal inovatyvią „3Q“ programą „Tvirtumas.Tvirtas medis“, orientuotą į vaikų fizinę, psichinę ir socialinę sveikatą. Programoje akcentuojamas savęs pažinimas, asmenybės brandinimas bei darnus santykis su gamta ir aplinka, o pamokos metu mokiniai atliko veiklas, skatinančias sąmoningumą ir motyvaciją rūpintis savo gerove atsakant į esminius klausimus: „Kas aš esu? Koks aš esu? Ko aš siekiu?
Mokytoja Žydrutė džiaugėsi suteikta galimybe naudotis šia programa ir kad gali pasidalinti savo patirtimi su kitų mokyklų mokytojais.
Vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Valentina Svorobovič 6a klasėje vedė atvirą pamoką tema „Kennenlernen“ („Susipažinkime“), naudodama neseniai gimnazijos įsigytą vadovėlį Alle an Bord A1. Pamokos metu šeštokai mokėsi prisistatyti, pristatyti pagrindinę informaciją apie save, klausėsi dialogų ir kūrė trumpus pokalbius porose. Mokiniai buvo ypač aktyvūs, drąsūs ir motyvuoti, o jų įsitraukimas paliko puikų įspūdį tiek mokytojai, tiek jos pamoką stebėjusiems mokytojams.
Vyresnysis lietuvių kalbos mokytojas Michailas Dudoit pristatė pamoką „Trojos arklys įvairiais stiliais“, kurioje mokiniai kūrybiškai interpretavo Trojos arklio motyvą, kurdami skirtingų funkcinių stilių tekstus – meninį, administracinį, buitinį–šnekamąjį ir mokslinį. Grupėse dirbę mokiniai sėkmingai siejo užduotis su literatūros žiniomis, o savo rezultatus pristatė išradingai ir šmaikščiai.
Tarp visų stebėtų pamokų mūsų gimnazijos ir kitų mokyklų pedagogai susidomėję klausėsi nuotolinės Dr. Eglės Žurauskaitės paskaitos „Dirbtinis intelektas mokant kalbos: padeda ar trukdo?“.
Metodinė diena baigėsi jaukiu pasidalijimu prie kavos. Mokytojai aptarė, kas pavyko, kokios idėjos įkvėpė labiausiai, o gimnazijos direktorius Vidmantas Žilius padėkojo metodinės svečiams už norą dalyvauti ir pasisemti patirties, gimnazijos.mokytojams - už profesionaliai parengtas pamokas ir veiklas.




